ГЛОБАЛНО КАРТОНЕНО ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО

Global Cardboard Challenge

#1
ИСТОРИЯТА НА КЕЙН
Кейн е 9-годишно момче, което изкарва
летата в склада за употребявани авточасти на баща
си в източен Лос Анджелис. Там той намира много кашони
и кутии от авточастите и започва да майстори тунели, аркади и игри, дори започва да продава билети за игрите.
След като режисьорът Нирван Мълик веднъж минава случайно през магазина, креативността и предприемчивостта на момчето го впечатляват и той прави кратък филм за него. Не след дълго Кейн успява да събере 228 000 долара за образованието си.
#2
Картонените аркади и игри
на хлапето стават толкова популярни,
че президентът Бил Клинтън посещава магазина за авточасти и си купува билет за 2 долара, а някои училища ги вкарват в учебните си програми. 
Благодарение на Кейн и глобалното картонено движение, което той създава, хората започват
да празнуват и поощряват детската
креативност.
#3
Създадена и фондация -
Imagination Foundation, която ежегодно организира картонени предизвикателства в целия свят с цел да открие, окуражи и финансира детската креативност и предприемачество.

Аркадата на Кейн

Режисьор: Nirvan Mullick

Вдъхновено от краткия филм „Аркадата на Кейн“, глобалното картонено предизвикателство е годишно събитие, честващо детската креативност.

 

Всяка есен деца от всякаква възраст се събират, за да проектират и построят даден проект от картон, материали за рециклиране и въображение.

От 2012г. глобалното картонено състезание е обхванало над 750 000 деца от 77 страни, включително Австрия, Босна, Китай, Индонезия и Пакистан.

През 2017г. Фабрика 360 представлява Foundation Imagination и ще организира предизвикателството в България.

ПОМАГАМЕ НА ДЕЦАТА ДА ПОСТРОЯТ СВЕТА, КОЙТО ТЕ СИ ПРЕДСТАВЯТ

Състезанието дава възможност на децата да изследват въображението си и да развържат естествения си креативен талант.

 

Проектирайки и строейки, те се ангажират в непринуден образователен процес, наречен

креативна игра.

Този процес ги учи на ключови умения за 21 век:

критично мислене, изобретателност, постоянство и работа в екип. Това е и един добър повод за събиране и честване на детската креативност!

Защо креативност?

Светът се променя с невероятна скорост. Бъдещето изисква хора, които могат да решават проблеми, да се адаптират към нови работни места и сложна заобикаляща среда.

Тази реалност оказва радикално значение за това как и на какво  учим децата. 

Многобройни изследваният от последните години подкрепят тази перспектива и сочат, че креативността и други умения на 21 век са критични за успешна кариера (и живот).

Проучване на IBM, обхванало 1500 изпълнителни директори от 60 страни и 33 индустрии идентифицира креативността като „най-важният фактор за бъдещ успех“.

 

17 държави от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD) идентифицират „креативността и иновациите“ като компетенция номер едно.

Добрата новина е, че всички деца притежават тези умения и те могат допълнително да бъдат развивани чрез креативна игра.

вдъхновение
въображение
споделяне
правене
игра

КРЕАТИВНА ИГРА

 

Креативната игра следва етапите на креативния процес дизайн мислене. Тя започва с въображение и кулминира в споделянето на оригинално творение, направено от децата с подръчни средства.

 

В рамките на този процес децата отварят умовете си за възможното, поемат рискове, решават проблеми, работят в екип и стават по-креативни в мисленето и правенето.

Представителствата на Фондация „Въображение“ използват креативната игра, за да развият естествената креативност, предприемачество и иновативност, притежавани от всички деца.

На децата се дават предизвикателства, вариращи по трудност – от двучасови игри до реални социални проблеми.

Вдъхновението е

любопитство и чудене

задаване на въпроси

вглеждане в детайлите

правене на връзки

търсене на проблеми за решаване

Въображението е

оптимизъм

превръщане на невъзможното във възможно

странни и щури идеи

хипотези и теории

комбиниране на идеи

Правенето е

превръщане на идеите в реалност

планиране и проектиране

умения и техника

сръчност

Играта е

поправяне

опитване на нови неща